Bun venit in Comuna Biertan

Documente utile

  1. Acte necesare pentru acordarea AJUTORULUI  SOCIAL:

(conform Legii 416/2001 cu modificările și completările ulterioare):

 

  1. Cerere tip (de la Primărie)

  2. Adeverință ALOFM Mediaș (se dau după data de 10 a fiecărei luni, de luni până joi).

Acte necesare pentru eliberarea adeverinței:

  • dosar cu șină

  • copie buletin

  • adeverință medic de familie – apt de muncă

  • adeverință studii (de la școală)

  • copie carte de muncă (dacă e cazul)

Toate persoanele de la 16 ani în sus, care nu au copii mai mici de 7 ani  și care sunt apte de muncă.

*În cazul incapacității de muncă se solicită certificat eliberat de Comisia de Expertiză a Capacității de Muncă

  1. Adeverință ANAF  Mediaș, str. I.C. Brătianu,nr.3 – nu figurați cu venituri impozabile.

  2. Copii acte:

  • Buletine (Atenție! Adresa din buletin trebuie să fie aceeași cu adresa unde locuiți)

  • Certificate de naștere, de căsătorie, deces

  • Livret de familie

  • Certificat de handicap (dacă e cazul)

  1. Adeverință Registrul Agricol (Atenție! Numărul de persoane care figurează în Registrul Agricol trebuie să fie același cu numărul de persoane care locuiesc efectiv în locuință)

  2. Adeverință școală (în cazul în care există copii care frecventează școala)

  3. Dovadă venituri (cupoane alocație de stat, pensie, indemnizație, alocație de întreținere etc.)

  4. Dovadă plată datorii la Primărie

  5. 2 dosare cu șină

  6. Alte acte – după caz (declarație notar, negație primăria de domiciliu, sentință divorț etc. )

*Toate actele vor fi prezentate  şi în original , în vederea autentificării xero-copiilor pentru conformitate cu originalul.

*!!Nu aveți voie să dețineți bunuri aflate în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului social (Lista se găsește afișată la Primărie)

*Ajutorul social se acordă din luna următoare înregistrării cererii.

*După aprobarea dosarului aveți obligația să depuneți din 3 în 3 luni declarația pe proprie răspundere însoțită de acte doveditoare. În caz contrar dosarul vă va fi suspendat.

*Persoanele apte de muncă din familiile beneficiarilor de ajutor social (persoane între 16 ani și vârsta de pensionare, care nu au copii mai mici de 7 ani) au obligația ca din 3 în 3 luni să prezinte adeverința eliberată de Agenția Locală Pentru Ocuparea Forței de Muncă Mediaș

*Aveți obligația să anunțați în termen de 15 zile orice modificare referitoare la domiciliu, venituri, numărul membrilor din familie.

 

  1. Acte necesare pentru acordarea  ALOCAȚIEI DE SUSȚINERE FAMILIALĂ:

(conform Legii 277/2010 cu modificările și completările ulterioare):

  1. Cerere  tip (de la Primărie)

  2. Copii acte:

  • Carte de identitate  (Atenție! Adresa din buletin trebuie să fie aceeași cu adresa unde locuiți)

  • Certificate de naștere, de căsătorie, deces (dacă e cazul)

  • Livret de familie

  • Certificat de handicap (dacă e cazul)

  1. Adeverință Registrul Agricol (Atenție! Numărul de persoane care figurează în Registrul Agricol trebuie să fie același cu numărul de persoane care locuiesc efectiv în locuință)

  2. Adeverință elev  (în cazul în care există copii care frecventează școala)

!!În cazul în care există copii cu vârsta între 7-16 ani, alocația de susținere se acordă doar în cazul în care aceștia frecventează școala și nu sunt repetenți.

  1. Dovadă venituri: adeverință de salar (cu venitul net și valoarea bonurilor), cupoane alocație de stat, pensie, indemnizație, alocație de întreținere, declarație pe proprie răspundere venituri, adeverință ANAF (în cazul în care nu aveți venituri impozabile) etc.

  2. Dovadă plată datorii la Primărie (certificat fiscat eliberat de la Serviciul Impozite și Taxe)

  3. 2 dosare cu șină

  4. Alte acte – după caz (declarație notar, negație primăria de domiciliu, sentință divorț etc. )

*Toate actele vor fi prezentate  şi în original , în vederea autentificării xero-copiilor pentru conformitate cu originalul.

*Alocația de susținere familială se acordă începând cu luna înregistrării cererii.

*!!Nu aveți voie să dețineți bunuri aflate în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului social (Lista se găsește afișată la Primărie)

*După aprobarea dosarului aveți obligația să depuneți din  3 în 3 luni declarația pe proprie răspundere însoțită de acte doveditoare. În caz contrar dosarul vă va fi suspendat.

*Aveți obligația să anunțați în termen de 10 zile orice modificare referitoare la domiciliu, venituri, numărul membrilor din familie.

 

  1. Acte necesare pentru acordarea ALOCAȚIEI DE STAT:

 

  1. Cerere TIP (de la Primărie)

  2. Copie certificat de naștere copil

  3. Copie act de identitate reprezentant legal și al celuilalt părinte (unde este cazul)

  4. Copie certificat de căsătorie

  5. Copie livret de familie

  6. Copie certificat de handicap (dacă este cazul)

  7. Alte documente din care să rezulte situația juridică a copilului față de reprezentantul legal – după caz

  8. Extras de cont (în cazul virării banilor în cont)

  9. Dosar cu șina

*Toate actele vor fi prezentate  şi în original , în vederea autentificării xero-copiilor pentru conformitate cu originalul.

 

  1. Acte necesare pentru acordarea INDEMNIZAȚIEI DE CREȘTERE A COPILULUI/STIMULENT DE INSERȚIE:

  1. Cerere TIP (de la Primărie)

  2. Declarația celuilalt părinte TIP (de la Primărie) + document justificativ dacă a lucrat sau nu în ultimele 12 luni anterioare nașterii copilului

  3. Copie act de identitate solicitant și celălalt părinte (dacă este cazul)

  4. Copie livret de familie

  5. Copie certificat de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul

  6. Alte acte doveditoare privind calitatea solicitantului și relația acestuia cu copilul/copiii pentru care se solicită dreptul – după caz

  7. 7.1. Pentru indemnizație de creștere a copilului: dovadă privind suspendarea activității pentru perioada în care se solicită concediul pentru creșterea copilului

7.2. Pentru stimulent de inserție: dovadă prinvind continuarea activității pentru perioada în care se solicită dreptul

  1. Acte doveditoare privind realizarea de venituri în ultimele 12 luni anterioare nașterii copilului, eliberate de angajator sau de organele competente

  2. Adeverința medicală – în cazul în care mama nu a avut concedii medicale

*În cazul în care a avut concedii medicale – copii după acte care dovedesc aceasta

10.   Alte acte doveditoare pentru acordarea dreptului – după caz

!! Toate copiile se vor prezenta și în original în vederea autentificării

Comments are closed.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support

Acest site foloseşte cookies. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close